Powered By Blogger

środa, 9 lutego 2011

KONTO BANKOWE ZA GRANICĄ- BANKI w U.K i HOLANDII



PRZED WYJAZDEM DO PRACY ZA GRANICE





u góry KARTA,, MAYESTRO,, Z HOLENDERKIEGO BANKU ,,ABN AMRO,,-
-poniżej KARTA DEBETOWA,,VISA,,Z BRYTYJSKIEGO BANKU ,,LLOYDS TSB,,




-KONTO W DANYM KRAJU MOŻECIE ZALOZYC SOBIE ,Z CZASEM /W MIARE MOLNJ CHWILI/ . ALE  ABY MIEC JUŻ JAKIEKOLWIEK KONTO , KTÓRE JEST PRZYDATNE np, podczas drogi, ZAŁOŻYC LEPIEJ JEST KONTO JUZ W POLSCE. np.  WBANKU ZACHODNIM ,,KONTO WALUTOWE.     PO PRZYJEZDZIE DO DANEGO KRAJU PRACODAWCA MOŻE WAM JUZ WPŁACAC PIENIĄDZE, A ZA POMOCA POLSKIEJ KARTY ,WYPŁACACIE SOBIE PIENIADZE W KAŻDYM BANKOMACIE.


NIE ZAPOMNIJMY ZABRAC ZE SOBĄ  tzw., NR. BIC  /jest on bardzo ważny/



KONTO W U.K

BĘDĄC W U.K 
OSOBISCIE MIAŁEM KONTO A BANKU /wtedy bardzo popularnym wsród obcokrajowców/CZYLI;


///LLOYDS TSB///


ATUTEM TEGO BANKO BYŁO TO , ZE WTEDY JESZCZE POMIMO TEGO ZE NIE BYŁO OBSŁUGI W JĘZYKU POLSKIM , PRACOWNICY W NIM ,,ZAWSZE ZE STOICKIM SPOKOJEM I CIERPLIWOSCIĄ- NIE-JEDNOKROTNIE PRÓBOWALI POMÓC POLAKOM/którzy językiem migowym, ,,oraz dukaniem typu,,Kali jesc, Kali spac/ ZAMECZALI ICH SWOIMI PYTANIAMI.
poza tym bank ten oferuje m.in.
- DARMOWE KONTO
-KARTĘ VISA, CLASSIC /BEZ OPŁAT/
-INTERNETOWĄ OBSŁUGĘ KONTA
-TANIE PRZELEWY MIĘDZYNARODOWE
-OVERDRAFT od startu 50 funtów
-MOŻLIWOSC OTWARCIA KILKU BEZPŁATNYCH KONT OSZCZĘDNOSCIOWYCH PRZEZ INTERNET
-OBSŁUGA PRZEZ TELEFON W JĘZYKU POLSKIM
-PRZY KONCIE SILVER /przysługuje nam ubezpieczenie wszystkich kart, zaznaczonych dokumentów, oraz telefonu i ubezpieczenie podróżnicze
- W WIĘKSZOSCI TYCH BANKÓW OBSŁUGA JEST POLSKA
/ zatem ,REASUMUJĄC- dla tych co nie znają dobrze angielskiego,to jest dodatkowy atut , bo jednak ,zakładając konto w banku,podpisujemy umowy, w których kryją się pewne ,,haczyki,, ,które wychodzą dopiero, po pewnym czasia podczas uzytkowania tego konta, i czasami mozemy byc nie-mile zaskoczeni, a podpisujac umowę jestesmy zobowiązani do ustosunkowania sie do zawartych w niej tresci.
ZATEM JEZELI NIE ZNACIE JEZYKA  I NIE MA ZNAJOMEGO KTÓRY MÓGŁBY ZALOŻYC Z WAMI TO KONTO W BANKU, TO POLECAM NA POCZĄTEK WYBRAC BANK Z OBSŁUGA PO POLSKU, / zawsze możecie sobie ,potem zmienic bank na ten który okaże się dla was korzystniejszy.


polecałbym 


BARCLAYS


POSIADA ON TE SAME ZALETY CO W/W LLOYDS ,a i ma więcej opcji przyjaznych dla uzytkownika, np. podczas zrobienia /nawet nie-swiadomie/ debetu na koncie, nie ponosimy aż tak wysokich kar, jakie są wlasnie w Lloydsie.
oto link z bankami i kontami w U.K








KONTO W HOLANDII


MOIM BANKIEM W HOLANDII BYŁ   ABN AMRO


NIE MIALEM NIGDY ŻADNYCH PROBLEMÓW W TYM BANKU


aczkolwiek z opowiesci znajomych słyszałem dobre opinie o ;
RABO BANK
POST BANK
ING
JA WYBRAŁEM ABN , PONIEWAŻ -WTEDY W TYCH BANKACH WYMAGALI ODE MNIE
PASZPORTU / a akurat ,wczesniej zaginął mi i posiadałem tylko dowód- i jedynym bankiem który bez problemu otworzył mi konto był ABN , mając tylko
-DOWÓD OSOBISTY
-NUMER SOFI
- KONTRAKT
-RACHUNEK  za opłaty z miejsca zamieszkania /nie był wymagany/





OGOLNIE TO KAZDY BANK JEST O,K JEK MAMY WĘCEJ PIENIĘDZY NA KONCIE ,
ZAZWYCZAJ PEWNE NIEJASNOSCI ZACZYNAJĄ SIE DOPIERO ,JAK ZACZYNAMY MIEC DEBET , I NIE MA RACZEJ RÓŻNICY JAKI TO BANK I W JAKIM KRAJU






DODATKOWYM ATUTEM KONTA W BANKU /danego kraju w którym przebywamy/
jest to że podczas zakupów na raty/telefonu ,lap topa, i innych sprzetów, oraz gdy chcemy np. zostac posiadaczami bezprzewodowego internetu, to wystarczy mieć , kartę , z /gotowką na niej,,, przeważnie , odciagają ,,przysłowiowe 1 euro /funta/
WTEDY WSZYSTKIE SKLEPY STOJĄ DLA NAS OTWOREM






w nastepnym blogu -
KONTO W BANKU WE FRANCJI I HISZPANII







6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aktualnie dziś nie ma problemy z posiadaniem konta wielowalutowego gdyż k=takie konto można założyć przed wyjazdem. Pamiętam jak pracowałam jako opiekunka nad osobami starszymi https://www.carework.pl/praca/opieka-niemcy w Niemczech i nie miałam najmniejszych problemów z otrzymywaniem zapłaty na moje konto.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety nie mam konta za granicą bo na dobrą sprawę w ogóle go nie potrzebuję. Całkowicie wystarcza mi karta walutowa https://www.igoriacard.com/anonimowa-karta-dla-studentow gdyż to właśnie jej najczęściej używam realizując płatność.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli planuje się dłuższy pobyt w Holandii, na pewno warto też pomyśleć o założeniu konta, to będzie też pewnie miało wpływ na wiele innych kwestii, choćby jeżeli chodzi o otrzymywanie zasiłku rodzinnego: https://glospolski.nl/zasilek-rodzinny-w-holandii/ choć samo jego uzyskanie też nie jest zbyt łatwe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście takie konta bankowe za granicą mogą być przydatne, ale po to aby otrzymywać na nie wynagrodzenie np. za pracę. Natomiast jak ja wracam do Polski to wtedy wymiana walut u mnie odbywa się poprzez kantor internetowy. Jest to najlepsza dostępna opcja.

    OdpowiedzUsuń